Czy warto transportować ponadgabaryty do końca 2020

Czy warto transportować ponadgabaryty do końca 2020 czyli transport wielkogabarytowy wana większość transportu drogowego realizowanego każdego dnia na terenie całej Europy nie wymaga specjalnych zabiegów, aby te wytyczne zachować. Jednak zdarza się konieczność przewiezienia ładunku, k

Dodane: 27-06-2020 13:42
Czy warto transportować ponadgabaryty do końca 2020

transport wielkogabarytowy


Może się zdarzyć że transport ciężki

Przepisy prawa określają dosyć szczegółowo normy dotyczące wymiarów i wagi pojazdów przemieszczających się po drogach publicznych. Zdecydowana większość transportu drogowego realizowanego każdego dnia na terenie całej Europy nie wymaga specjalnych zabiegów, aby te wytyczne zachować. Jednak zdarza się konieczność przewiezienia ładunku, który te normy przekracza. W takiej sytuacji w grę wchodzi transport ponadgabarytowy. Wymaga on zazwyczaj szczegółowego zaplanowania każdego aspektu przedsięwzięcia, poczynając od wielu formalności związanych z uzyskaniem koniecznych pozwoleń, poprzez zastosowanie specjalistycznego pojazdu, aż po dokładne zaplanowanie każdego odcinka trasy przejazdu. Może się zdarzyć, że transport ciężki wyłącznie drogami publicznymi nie będzie możliwy i będzie konieczne uzupełnienie go transportem morskim czy rzecznym. Przewóz ponadnormatywny obejmuje z reguły elementy ciężkich konstrukcji przemysłowych, transport maszyn, ciężkiego sprzętu budowlanego, linii produkcyjnych czy też rozwiązań dla przemysłu energetycznego.


Nie każdą trasą da się go

transport wielkogabarytowy

Transport ciężki to inne określenie dla gałęzi przemysłu, jaką jest transport ponadgabarytowy. W tej nazwie znaleźć można odzwierciedlenie jej charakteru. I to na kilku płaszczyznach.
Słowo ciężki to po pierwsze odniesienie do wielkości i ciężkości towarów. Tradycyjnie na polskich drogach transportować można produkty o łącznej masie 42 ton. Tymczasem maszyny, różnego rodzaju sprzęty, czy hale ciężar ten przekraczają. Wszystko więc co waży więcej niż 42 tony, musi być transportowane w specjalnych warunkach.
Drugą płaszczyzną transportu ciężkiego, jest jego logistyka. Transport maszyn, czy elementów infrastruktury naprawdę nie jest organizacyjnie łatwy. Nie każdą trasą da się go zorganizować. Takie elementy, jak rondo, most, czy wysoki krawężnik mogą w tym przypadku uczynić trasę nieprzejezdną. Zorganizowanie więc wszystkiego cale nie jest łatwe. Tym bardziej, że dochodzą do tego dodatkowe elementy, związane z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
I tak oto transport ciężki, wcale lekkim nie jest.


Nie da się jej zaplanować z

Mimo iż transport lądowy można uznać za typ transportu bardzo uniwersalnego i wręcz idealnego, ma on swoje poważne wady. Warto się o nich dowiedzieć. Dzięki temu każdy sam zdoła stwierdzić, czy właśnie tego potrzebuje.

Pierwsza wada tyczy się wypadków i kolizji na drogach. Przeprowadzając transport maszyn dla firm, zwykle należy trzymać się wskazanych terminów, a te mogą niestety zostać samoistnie przesunięte, jeżeli przewoźnik natknie się na trasie na jakąś przeszkodę. Nie zdarza się to rzadko. Jeszcze gorzej, gdy transport ciężki zostanie uniemożliwiony przez kiepskie warunki atmosferyczne, z którymi nic nie da się zrobić. A pogoda w Polsce lubi płatać figle. Nie da się jej zaplanować z większym wyprzedzeniem, a i prognozy sprzed jednego dnia bywają nietrafione. Silne opady deszczu, wichura czy śnieg totalnie uniemożliwią transport ponadgabarytowy. Poważnym błędem byłoby bowiem decydowanie się na przewożenie bardziej wartościowych rzeczy i towarów mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych.


Przewożenie wszelkiego rodzaju towarów stało się

Transport międzynarodowy to branża, która już od dawna cieszy się sporym zainteresowaniem. Przewożenie wszelkiego rodzaju towarów stało się sposobem na życie dla wielu osób. Firmy transportowe coraz chętniej decydują się na transport ponadgabarytowy, ponieważ można na nim więcej zarobić.

W chwili obecnej transport ciężki nie jest aż tak bardzo popularny, więc przedsiębiorstwa, które tym się zajmują mogą zyskać wiele. Oczywiście muszą też odpowiednio przygotować się do tej usługi, ponieważ transport maszyn wymaga wielu formalności, które trzeba załatwić. Pamiętać należy też, że często na naczepie będzie znajdować się wyjątkowo wartościowy produkt, który trzeba dobrze zabezpieczyć. Dla wielu firm jest to wyzwanie i nie każdy posiada naczepy o odpowiednich wymiarach. Dlatego nie każda firma zajmuje się transportem ponadgabarytowym.

Zainwestowanie w odpowiednie naczepy wydaje się dobrą inwestycją, ale trzeba też pamiętać o logistyce oraz zabezpieczeniu ciężkiego towaru. Czasami będzie też potrzebna eskorta policyjna.